Какви са причините, които ни карат да дебелеем

Ето кои са причините, които допринасят за трупането на излишни килограми:

1. Механично хранене

Това означава да се храним като във транс или просто да говорим, четем или гледаме телевизия през цялото време на хранене докато накрая осъзнаем,че всичката храна пред нас е изчезнала и не сме усетили вкуса на нито една хапка.

Механичното хранене, храненето на крак или докато сме под стрес, пречи на правилното усвояване на хранителните вещества.

buzy

Процесът на хранене може да носи много повече наслада, ако спрем и мислено благодарим за храната, помислим откъде е дошла, насладим се на цветовете и ароматите на ястието пред нас и насочим вниманието си към всяка хапка, която поемаме. Само осъзнатото хранене, в спокойна обстановка осигурява цялостното и пълноценно усвояване на всички хранителни вещества от храната.

 

2. Преяждане

Вярвате или не, но е препоръчително да спрем да ядем, когато почувстваме, че сме наполовина сити. Ние обикновено консумираме огромни порции,  водени от манталитета, често насаден ни още в детството, да си „опразним чинията” и че „храна не бива да се хвърля”.

overeating

Когато порциите са големи и ни е трудно да се справим с тях, е все едно дали ще изхвърлим остатъка в боклука или ще го изядем, тъй като излишната храна се складира под формата на мазнини в тялото, от които в последствие ни е доста трудно да се отървем.

Така,че приготвяйте по-малки порции или ако се храните навън, поискайте да ви завият останалата от храната за вкъщи, за да може да го използвате при следващото си хранене.

 

3. Лошо подбрана храна

В идеалния случай би трябвало да консумирате пресни, органични, местно отгледани сезонни плодове и зеленчуци. Ограничете промишлено-отглежданото месо, което е пълно с хормони и антибиотици. Предпочитайте месото от домашни, пасищно – отглеждани животни. Ограничете преработената храна и полуфабрикатите, консервираните и замразени храни.

Качеството на вашата храна е много важно и цялостното ви здравословно състояние зависи от него.

„Човек е това, което яде” – гласи древната мъдрост.

  зарзават

4. Прегладняване

Ако сте гладен „като вълк” преди да започнете да се храните означава,че сте чакали прекалено дълго, за да се нахраните. Тогава, когато нивата на кръвната ви захар са паднали и физиологически тялото ви е в режим „паника”, е много по-вероятно да направите по-нездравословен избор на храна.

В зависимост от вашето състояние, хапвайте по нещо на всеки няколко часа, дори ако това са само шепа бадеми или една ябълка. По този начин нивата на кръвната ви захар ще бъдат стабилни. Затова дръжте под ръка здравословни закуски.

healthy snack

Помнете,че всеки път, когато вземате решение за това какво ще сложите в устата си, вие инвестирате в това, как ще се чувствате в бъдеще.

Избирайте умно и се наслаждавайте на храната си.

Така ще се наслаждавате и на целия си живот много повече!

healthy life

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s